here's to never growing up

Kouvatten en zonnesteken

Oh lieve bloglezertjes ik heb jullie een hele maand verwaarloosd! Er zijn dan ook een heleboel avonturen om te delen, dus laat ik gauw beginnen... om jullie geheugen op te frissen, we gingen dolfijnen spotten vanuit Paihia. De catamaran waar we op voeren zat volgepakt met toeristen als sardientjes in een blikje. Ik had een plaatsje weten te bemachtigen naast bekakt Nederland en luisterde het eerste half uur naar uitspraken als 'gunst denken ze nou écht dat ze nú nog een plekje op het bovendek weten te bemachtigen?!' (vrouw) en 'stipt op tijd, hou ik van' (man). Aangezien nog niemand tot nog toe heeft geraden dat ik uit Nederland kom, heb ik dat tijdens onze cruise dan ook angstvallig verborgen gehouden om hun en mijn niveau op pijl te houden. De cruise voer langs het strand waar James Cook ooit aanmeerde en we zagen inderdaad een groepje tuimelaar dolfijnen! Super leuk. We voeren nog verder naar The hole in the Rock (naam spreekt voor zich) waar de ferry doorheen zou varen. 'Ah dat past makkelijk' (man) ... iets dichterbij 'nou?! ... nouhou?! Pfoe ja! Die man kan sturen zeg!' (man). Er was ook een aardige Spaanse meneer die wat foto's had gemaakt waar ik ook op stond dus die zou hij even appen. FOUT 1. Geef als blondine nooit je telefoonnummer aan een Spaanse meneer. Er volgden nog tig berichtjes over wat ik ging doen, waar ik heen ging en of we wat zouden eten. Ik hoefde niet eens te liegen dat ik ziek was, want na de cruise ben ik nog gaan parasailen, waardoor ik de volgende dag, op weg naar Rotorua, een fikse verkoudheid te pakken had. Eigenlijk best handig, want Rotorua staat bekend om de 'geothermische activiteit van vulkanische oorsprong'. Kort samengevat; het meurt er naar rotte eieren. Lang leve de verstopte neus! En lang leve de paracetamol want hoewel ik me belabberd voelde had ik maar een paar dagen in Rotorua en was er veel om te zien. De volgende dag ging ik namelijk naar Hobbiton! Door de paracetamol voelde ik me gelukkig stukken beter en Hobbiton was onwerkelijk om te zien. Het staat er! Alles! Tijdens de tour krijg je wat meer te horen over alles om de films heen; waar de crew sliep, welke boom nep is in Hobbiton en dat twee piloten hun brevet zijn kwijt geraakt door over de set te vliegen terwijl dit strikt verboden was. In de winkel wat souvenirtjes gekocht en eenmaal terug in Rotorua voelde ik me zo goed dat ik voor de volgende dag een tripje naar thermisch wonderland Wai O Tapu boekte. En dát beste bloglezertjes had ik beter niet kunnen doen... hoewel het erg interessant was om al die thermische wonderen te zien, was het niet zo'n best idee om met 28 graden celcius een paar uur in de zon rond te banjeren. En zo gebeurde het, heus waar, dat ik tegelijk kou had gevat én een zonnesteek had. Ik zou een award moeten krijgen. Gelukkig ben ik met beide bekend dus heb ik de rest van mijn Rotorua tijd op bed gelegen en veel gedronken. Twee dagen later vertrok ik naar Turangi waar ik 10 dagen zou WWOOFen op Ahwi Farm. Een educatief centrum voor duurzaamheid, zo luidde het op de site. *** Dit bericht wordt onderbroken door een plotselinge drang tot het spotten van kiwi's. Morgen meer ;) ***

Reacties

Reacties

Aafke

Jaaaaa, daar is ze weer!! :) :)

Leuk weer wat te lezen van je belevenissen en nu maar lekker kiwi's spotten ;)

Doei!

Mama en papa

Het is steeds weer zo leuk en soms ook verrassend ;) om over je belevenissen te lezen. We duimen voor kiwi's! :)

Nicolette

Inmiddels al kiwi's gespot? Heerlijk, alles wat je ziet en meemaakt. Behalve de verkoudheid en zonnesteek natuurlijk. Ik geniet van je verhaal en je humor Annelien. Heel veel reisplezier verder in het bijzondere Nieuw Zeeland.

Gaby

leuk ,leuk ,leuk,
om je avonturen te lezen !!!!
heb het fijn .
groetjes Gaby.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active