here's to never growing up

Sneeuw, Snert en Kiwi's

Terwijl de snert staat te pruttelen kan ik jullie mooi even updaten over het andere groen dat al een tijdje bij mij in de week staat... kiwi country! (oftewel: Nieuw-Zeeland). Het komt nu toch wel erg dichtbij! Vanochtend stond ik op met een brok in mijn keel. Mijn laatste normale werkdag heb ik eigenlijk woensdag al gehad. Donderdag was een half dagje en vandaag hoef ik alleen vanavond een paar uurtjes te werken. Maar die brok in mijn keel is van de verkoudheid die ik inmiddels heb opgelopen

Wink
Als dat maar goed gaat... Goed, een update. Ik krijg zo her en der de vraag wat ik allemaal ga doen en ik heb zo her en der verteld dat ik t/m eind februari eigenlijk al 'vast' zit aan mijn planning, dus ik heb alles maar eens op een rijtje gezet voor mijn nu al trouwe blog lezers:

Maandag begint mijn grote avontuur. En of het ver vliegen is? ... JA! Ik kom pas donderdagnacht aan in Auckland. Ik slaap namelijk nog een nachtje in Bangkok en doe daar wat sightseeing én ik heb in Sydney een overstap van 12u ofzo dus de planning is om daar op Circular Quay een Starbucksje te pakken en naar the Opera House te turen. Maar goed. Donderdag nacht in Auckland dus.

Dan begint mijn volgeplande eerste maand... Allereerst heb ik de ochtend na aankomst om 10:00 's ochtends (hel!) mijn oriëntatie bijeenkomst. Belastingpapieren invullen (ik reis op een Work & Travel visa), telefoonnummer regelen, bankzaken, dat soort spul. Dan lekker een middagje Auckland om de volgende dag al naar Whangarei te vertrekken. 'Waarom Whangarei?' hoor ik jullie denken (althans, hoor ik Jacquelien en Aafke nu denken haha). Omdat, trouwe bloglezers, ik vanuit daar 2 nachtjes later naar Dargaville vertrek voor mijn eerste WWOOF adres. WWOOF is een beweging waarbij je in contact komt met voornamelijk duurzame en biologische boerderijtjes waar je, tegen een paar uur werk per dag, kunt eten en slapen. Dargaville is my home for the week.

Na Dargaville heb ik een weekje vrij! Nouja vrij... mijn tweede WWOOF adres is in Turangi. 'Waarom Turangi?' hoor ik jullie denken (althans...). Wel, ik wilde graag een adres in de buurt van Lake Taupo en de Tongario Crossing en die vond ik in Turangi! Een educatief centrum over duurzaamheid dat gerund wordt door een Maori dame - verkocht! Maar, dat betekent ook dat ik in mijn 'vrije' week alles gepland heb wat ik wil zien tussen Dargaville en Turangi. Dus dat weekje breng ik denk ik door in Rotorua. Lekker toeristisch en dicht bij Hobbiton!

Het volgende stukje planning was even stressen en rekenen. Ik had namelijk welgeteld 4 dagen om van Turangi naar Te Anau te komen. Dat is zeg maar van halverwege het Noorder eiland naar bijna het zuiden van het Zuider eiland. 'Waarom Te Anau?' hoor ik jullie denken (althans, behalve Jacquelien en Aafke). Wel, vanuit daar ga ik de Milford Track lopen! Eén van de mooiste wandeltochten ter wereld

Laughing
Maar goed, moet je er wel heen natuurlijk. Dus, alles bij elkaar was de snelste en goedkoopste optie om vanuit Turangi met de bus terug naar Auckland te gaan, en de volgende dag vanuit daar met 't vliegtuig naar Queenstown te vliegen om vanuit Queenstown weer met de bus verder te reizen naar Te Anau. Maar, het is gelukt! Ik heb zelfs bijna alle hostels en bustickets al geboekt. En daarna heb ik nog 1,5 maand om te doen waar ik zin in heb. Ik hoop wilde kiwi's te spotten op Stewert Island, stiekem hoop ik de Kakapo te kunnen zien, ik wil een zipline doen, Abel Tasman NP bezoeken, walvissen zien en vooral heel, heel veel genieten!

Ik hoop jullie regelmatig op de hoogte te kunnen houden van mijn avonturen en mooie foto's te plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten. Als je wilt kun je je aan de rechterkant van de pagina inschrijven voor de mailinglist. Dan krijg je een berichtje als ik iets nieuws heb geplaatst.

Ik ga nog even genieten van mijn voorlopig laatste weekendje Nederland. En dat met sneeuw. En snert. En kiwi's

Wink

Reacties

Reacties

Aafke

Ik lees mee!! Super leuk! Goede reis aankomende week :)

Papa en mama

We reizen in gedachten weer met je mee! De kaart van Nieuw Zeeland hangt straks aan de kastdeur :-)
Heel veel plezier en take care. ????

Papa en mama

Die ???? waren bedoeld als xxxx :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active